Helpt het je bedrijf verder als je als kleine ondernemer twitterend en postend
door het leven gaat? Zes van de tien kleine ondernemers in de VS denken van
wel. Dat blijkt uit een enquête van de Amerikaanse zakenkrant The
Wall Street Journal.
Waar gebruiken ondernemers sociale media voor? Meestal om verkeer richting hun
eigen website te sturen. Dat is meteen ook een gemakkelijk meetbaar doel.
Linkedin favoriet
Hoewel tweederde van de door de krant geênqueteerde ondernemers wel gelooft
dat actief zijn op sociale media uiteindelijk klanten op levert, zijn ze
niet over elk medium even enthousiast.
Kleine ondernemers maken het meest gebruik van Linkedin (30 procent) gevolgd
door Facebook (22 procent) en Twitter (14 procent).
Gevraagd naar welk sociale netwerk het meeste potentie heeft, dan is Linkedin
duidelijk favoriet: 41 procent is overtuigd van het nut van het netwerk. Op
plek twee staat niet Facebook, maar Youtube dat ondernemers een grote
potentiële waarde toedichten.
Hoewel 14 procent van de ondervraagde ondernemers zei te twitteren, gelooft
eigenlijk maar 3 procent in de potentie van microbloggen.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl